søndag 18. januar 2009

Skolegutt!

Hei dere - jeg har begynt på skolen!
Der håper matmora mi at jeg skal lære at man IKKE har lov til å bite i stykker fire relativt nye puter i sofaen.......

Det er kjempekult på valpekurs. Jeg kan sitte, ligge, løpe i lange tuneller, og jeg kan være skikkelig sta. De kjøpte med seg ny godis til meg, men det var jo ikke noe godt, så da gadd jeg ikke gjøre som de sa heller..........men det er en annen søt liten snelle på kurs (toller-jente!) - og matmora hennes er litt mer intelligent enn min - hun hadde med seg en haug knøttsmå pølsebiter som ble delt ut som godbiter. Vi fikk en hel neve - og dere skulle sett på makan til lydig hund!! Jeg er altså så dyktig!
Da vi kom hjem - fortsatte vi- men denne gangen med fiskekakebiter - veldig små da - men jeg adlyder på det minste knepp. De er veldig fornøyde med meg, så lenge jeg ikke biter opp putene i sofaen...... eller løper som en dust hver gang jeg har stjålet en sokk eller en hanske eller noe.....eller river av alt på dorullen på badet, eller......noe sånt......

Denne uka har faren i huset vært hjemme sammen med meg - og jeg er en skikkelig villmann - men noen ganger kan jeg også sove helt utmatta i timesvis.

I går var det bursdag for åtteåringen i huset, og for at jeg skulle slippe femten åtteåringer i fri utfoldelse, så tok Mathias og kjærsten hans meg med bort til parken der det er inngjerdet - og slapp meg løs, jeg løp som en tulling!! - det var så morsomt! De hadde meg kakao til seg og snop og vann og greier til meg. Det var kjempekult, men gjett om jeg var sliten! Jeg sovna som en dupp da vi kom hjem........ Jeg tenker at jeg faktisk har funnet meg til rette her - det må jeg si!
Nå syns de at jeg har forandra meg bare på en uke, får mer "voksent ansikt" sier de...og tenna er da i alle fall skarpe nok......
Her er SPOT, en førerhund på jobben til mamma - han og jeg må nok bli litt bedre kjent - men han syns jeg er kul så lenge jeg ikke stjeler gnagebenet hans og løper....

Mora mi har aldri lagt inn video før - det syns.... hun er intet teknisk vidunder, som hennes mann ynder å si... Meg og den første snøen

!!

1 kommentar:

  1. Hei på dere alle sammen.

    Artig og følge med hva dere foretar dere.Tror nok din bror Wergeland savner deg noe.Men Wergeland har fått seg en ny kammerat som han treffer gjevnligt.det er Clumber spanilen Kalle.De er omtrent gjevn gammle.Men det som Wergeland synes er best med Kalle er ørene hans.Wergeland elsker og henge i ørene.Oldefar Casper har ikke så stor sans for dette men derimot tante Sara har all verdens tolmodighet med meg.Nina påstår at tante Sara kommer til og ende opp med en eller annen ørebetennelse pga. meg.
    Denne uken starter vi opp på valpekurset og vi gleder oss til og ta fatt på dette.

    Håper vi kan snart treffes ved en anledning.
    Mange hilsner fra din Bror Wergeland og resten av slekta på Eidsvoll

    SvarSlett

En trivelig melding til meg?