fredag 9. januar 2009

Første døgnet, tigern og meg!

Den første natta har gått og matmora mi er helt imponert, jeg sov fra halv elve til tre, peip og syns litt synd på meg sjøl, men nekta å være med ut en tur - og så sov jeg helt til klokka hennes ringte halv sju. Sjekk min første soloppgang i ÅS!
Da var jeg så flink at jeg var ute i ti minutter! - og når jeg kom inn, var det mye mer behagelig å tisse inne der det ikke var så kaldt.....Hurra for oppfinneren av tørkeruller sier dama...jeg er helt enig - da jeg demonterte en tørkerull utover hele stuegulvet her i dag - så var det et vakkert syn! - men gjett hva som skjedde da - da kom hun og feide det opp og kasta det i søpla - erre mulig å være så kiiip??? det ligger rester av tørkerullen her og der ser matmor nå...

Sjekk tigern - kompisen min. Mora hans er større enn meg, så henne sover jeg på - hun lukter litt sånn mamma...så der sover jeg...
Matmora mi har tatt seg fri i dag - hun påstår hun har svangerskapspermisjon....

Jeg syns at veranda er et trygt og morsomt sted å være! Og i moges kjørte i Sivert på skolen, og så kjørte vi rett til Felleskjøpet og kjøpte leker og sånt til meg. Penga flyr visstnok - jeg har aldri sett flygene penger, men det har matmora mi sier hun...(og fattern sier også at hun er god på det der...) - men på tross av at hun brukte fire hundre kroner - så var det en pakke med griseører som var morsomst. Den kosta trettifire... typisk henne...
Her ser dere hvorfor de ikke kunne motstå meg:

7 kommentarer:

  1. Hei søte Birk, tror ikke du skal være redd for at du skal mangle noe, mammaen din har som mammaen fin - svart belte i shopping - grisører det er godt det.... du må få deg sånne leker som de kan putte godbiter inni - det er litt kult å drive med. Vi snakkes senere, kanskje vi kan treffes en gang også. Klem fra Faust på Jessheim

    SvarSlett
  2. Herlighet, for et nurk. Ligner nesten litt på Dino.
    Birgit

    SvarSlett
  3. Hei Birgit!
    ja ,ike sant... - har du blogg eller mail`?
    Hører det er ting på gang!" morsomt!!
    tone

    SvarSlett
  4. Ja, -nå skal jeg bli fet..Spyr ca 10 ganger om dagen, så jeg sliter litt. Men er ved godt mot;) Mailadresse er fornavn og etternavn i ett ord (små bokstaver og uten punktum)@hotmail.com!

    SvarSlett
  5. Hei, bofsen.
    Jeg er i utgangspunktet ingen hunde-elsker, men hvem kan ikke elske deg? Du er jammen til å spise opp!

    SvarSlett
  6. Hei Birk
    og velkommen til den typiske menneske verden. Ja, jeg føler med deg; det er ikke lett med engang og komme til nye mennesker som duller og steller for deg som de hadde ikke gjort noe annet i sitt menneske liv!! MEN vit det vare ikke evig da du vil ha oppmerksomheten deres 100 % , men er du snill og grei så vil du nok ha den en sånn 60%!!

    Det virker som meg at du har truffet noen herlige mennesker som du skal bo hos, det sier ihvertfall matmor Gamlå til meg.
    Ja, hu Gamlå kommer du nok til å høre mer om hvis du og jeg skal blogges fremover. Det er ei herlig dame snill og grei, og gjett om jeg blir hoppende glad hver hverdag da jeg hører bilen komme nedover bakken hverdag kl. 1513 . Gamlå ser jeg smilende fra vinduet i gangen der hun er på vei til å kjøre bilen inn i garasjen, og en ting er sikker hun vinker til meg hver eneste gang. Det er herlig å glede Gamlå slik.

    En snar vistitt ut får jeg da der jeg tisser og bæsjer for så å springe inn på kjøkkenet der Gamlå har lagt mat i min skål som jeg får en gang pr. dag. Noen ganger så blander hun noe snadder i foret mitt, og da blir jeg hoppende glad.

    Nei, nå går labbene over tastaturet her i en fæl fart der jeg skriver både det ene og det andre.....

    Kan ikke fortelle til deg Birk hvordan det er å være en hund med mennesker i den første kommentaren i bloggen din som jeg komme til å følge.:)

    Noe må jeg spare, men en ting er sikkert. Du er kommet til en flott familie så ikke bekymre deg. Dette her kommer til å gå helt fint!!

    Lurer du på noe? så ikke nøl med å ta kontakt!! Hører du, bare spør.

    Woff Woff fra Nemi som bor hos Gamlå og som i slutten av April blir 4 år. Ja, jeg vil si at jeg er erfaren i menneske verden.

    Blogges snart igjen håper jeg.

    PS. Birk sov godt og oppfør deg som en hund!!!

    SvarSlett
  7. Gratulerer med hund! Birk er helt skjønn!!! :-)

    Og gratulerer med blog, også! Delikat og fin!

    Hanne

    SvarSlett

En trivelig melding til meg?